PREMIERUL, LA TITU: A CONDUS ÎN PREMIERĂ UN DUSTER CU CUTIE AUTOMATĂ ȘI A PROMIS… DRUMURI MAI BUNE

130

Nici n-a… plecat bine din Dâmbovița, că premierul Sorin Grindeanu s-a întors iar! După ce vineri, 31 martie 2017, prim-ministrul a făcut un ”tur de forță” în Dâmbovița (vizită la Arctic, conferință de presă, vizită la Primăria Târgoviște, la Arhiepiscopia Târgoviștei, la Universitatea Valahia și la uzinele din industria de apărare de la Mija, Dragomirești și Moreni), luni, 3 aprilie 2017, șeful Executivului a făcut o vizită fulger la Centrul Tehnic Renault de la Titu.

Aici, premierul a ținut să reitereze: ”La Titu, dacă vorbim şi de industria auxiliară, care s-a dezvoltat pe lângă Centrul tehnic de aici, vorbim de aproximativ 4.000 de ingineri. E un centru tehnic care este al doilea, după cel din Franța, ceea ce este un lucru foarte bun. Am avut discuții aplicate cu reprezentanţii Renault legate, bineînţeles, şi nu sunt primul, dar sper să fiu ultimul cu care se discute despre infrastructură. Se discută din 2007 de acest lucru aici. Cred că e timpul să uităm de vorbe, să trecem la fapte. I-am asigurat pe reprezentanţii Renault că infrastructura şi mai ales acest tronson Sibiu-Piteşti, e una din prioritățile noastre. De asemenea, despre educaţie, bineînțeles, şi despre adaptarea școlii la cerințele pieţei, despre fonduri europene şi să nu uităm că ne aflăm la un centru de cercetare şi despre modul în care fondurile europene şi ghidurile care vor fi lansate în perioada următoare vor veni în sprijinul celor care dezvoltă, aşa cum e şi Renault, afaceri de succes în România, şi bineînțeles despre politici publice, cele legate de viitoarele proiecte legislative, pe care noi le avem în vedere şi o parte foarte, foarte plăcută astăzi şi anume un test drive, chiar mă bucur. Este pentru prima dată când am condus un Duster cu cutie automată – vă rog frumos să încercaţi – şi o maşină electrică, de asemenea. Chiar e o senzaţie plăcută”.

Potrivit site-ului Guvernului României, premierul a fost întrebat dacă îi poate asigura pe dâmbovițeni că va acorda sprijin guvernamental în ceea ce privește două investiții majore de infrastructură: DN 7 și DN 71. Iată răspunsul domniei sale: ”Întăresc ceea ce poate nu am spus foarte clar mai devreme: sigur că am discutat inclusiv azi despre problema infrastructurii, cum au discutat-o din 2007 de când s-a semnat acest memorandum, aici, toţi prim-miniștrii care au trecut, la fel ca şi mine, în vizită pe la Renault. V-am spus că îmi doresc să fiu ultimul cu care se discută. De ce? Pentru că îmi doresc să se întâmple aceste investiţii. Vă spuneam la Dâmbovița, vineri, când am fost la Târgoviște că vineri (pe 7 aprilie 2017, n. red.) o să vină ministrul Transporturilor la dumneavoastră şi despre ambele drumuri, şi 7 şi 71, vă va oferi detalii. La sfârşitul lunii aprilie se va lansa, e gata documentaţia, şi se va ridica pe SEAP – proiectare plus execuţie pe DN 7, ceea ce e un pas important. Toate detaliile tehnice o să vi le transmită domnul ministru. Cert e că vineri va fi şi dânsul la Dâmbovița. Din alt punct de vedere, vorbim de ceea ce interesează foarte mult Renault şi nu doar, ci pe noi toţi, anume Sibiu – Piteşti, autostradă, culoarul 4. Sunt în lucru în acest moment, au rămas Lugoj – Deva şi Sibiu – Piteşti; pe Lugoj – Deva se lucrează, aşa cum știți, pe mai multe loturi, aproape pe toate, unul e cu excepție, e excepţia. Dincoace, nu simplu, s-au deblocat lucrurile pentru Lotul 1 şi Lotul 5, ceea ce e important. E important ca în perioada următoare să promovăm şi ce spuneam vineri la Dâmbovița, şi nu doar, şi anume acea lege pentru proiectele strategice care să scurteze acele termene de care tot am vorbit şi ştiţi. Dar e vremea să terminăm cu vorbele, mai ales din punct de vedere al infrastructurii şi să se vadă lucruri. Avem bani, sunt bani europeni pe care până în acest moment România nu a știut să-i cheltuie. Şi aici cred că e o vină a tuturor guvernelor din trecut. Nu vreau ca guvernul pe care-l conduc să se înscrie în această listă. Repet: finanțări există. O mare parte din vină ne aparține, dacă nu toată, că nu am știut cel puţin pe Master Plan şi pe tot ceea ce înseamnă implementare şi atragere de fonduri europene pe infrastructură, şi nu avem de ce să căutăm vinovați în alte părţi decât la noi. Că s-au inventat proceduri mai stufoase decât era nevoie şi decât ne cere Comisia Europeană, că inventăm pasaje pentru urși unde nu sunt urşi, că facem tot felul de chestiuni de acest tip, dați-mi voie să nu am explicaţii. Ceea ce îmi doresc, aşa cum vă spuneam, ca ritmul în acest sector, cel legat de infrastructură, să fie cu totul şi cu totul altul. Şi aici includ şi cele două drumuri, care sunt de altfel parte a Master Planului, pentru că sunt prinse în Master Plan, DN 7 şi 71. Vă repet, eu cred că vorbe, mai ales aici, la Renault, s-au auzit destule. E timpul să trecem la afaceri”. (sursa și foto: Guvernul României)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.