INVENŢIE ROMÂNEASCĂ PENTRU INTEGRAREA COPIILOR ÎN ŞCOALĂ: CAMERA VIRTUALĂ

95

Adrian Gemănaru, psihologul român nominalizat anii trecuţi la World Autism Festival, a elaborat un concept unic în lume pentru integrarea copiilor în sistemul de învăţământ. Este vorba despre proiectul “Camera Virtuală”, în cadrul căruia copiii vor purta o cască virtuală, care simulează mai multe scenarii prin care acesta trece atunci când păşeşte pragul şcolii pentru prima dată.

Proiectul-pilot a fost lansat, în data de 15 mai 2017, la Centrul Psihologic “Marea Neagră”, pentru copiii care se află în clasa pregătitoare din cadrul Şcolii nr. 39 “Nicolae Tonitza” din Constanţa, iar acesta va continua în luna septembrie, pentru copiii care urmează să intre în clasa pregătitoare. Ineditul proiect, finanţat în urma concursului naţional de proiecte – „TeImplici”, susţinut de Telekom România, a fost gândit de către o echipă de psihologi, condusă de Adrian Gemănaru, în contextul în care tot mai mulţi copii întâmpină dificultăţi de adaptare în sistemul şcolar, din cauză că fac o trecere bruscă într-un mediu total necunoscut lor.

“Introducerea clasei pregătitoare a fost o mişcare foarte bună, însă insuficientă. Chiar dacă se încearcă trecerea mai lină către clasa întâi, copii tot mai experimentează situaţii neprevăzute care i-ar putea traumatiza, cum ar fi: regulile mai stricte decât la grădiniţă, obligativitatea de a sta în bancă pe tot parcursul orei, introducerea unor materii noi etc”, explică psihologul Adrian Gemănaru.

Cum funcţionează Camera Virtuală?

“Camera Virtuală reprezintă, în fapt, un simulator al scenariilor posibile atunci când copilul păşeşte pentru prima data pragul şcolii. Acesta va face cunoştinţă cu tabla, cu banca, cu doamna învăţătoare, cu colegii de clasă, cu ora de Abecedar, Matematică sau chiar cu ora de muzică… toate acestea prin intermediul tehnologiei realităţii virtuale. Prin acest proiect dorim ca micuţii să poată lua contact cu şcoala, dar fără să se simtă ameninţaţi. Gândirea copiilor este una concretă, înţeleg mult mai bine realitatea înconjurătoare dacă le prezentăm imagini, iar dacă imaginile acestea devin o simulare a realităţii, atunci copilul va putea interacţiona mult mai uşor cu ea”, declară psihologul Adrian Gemănaru, preşedintele Centrului Psihologic “Marea Neagră” şi inventatorul “Camerei Virtuale”.

Conceptul proiectului “Camera Virtuală” cuprinde mai multe etape de desfăşurare, din care nu vor lipsi: discuţii de grup cu părinţii, şedinţe de dezvoltare personală împreună cu copii, utilizarea camerei virtuale sau aplicarea de chestionare comportamentale.

Intervenţia terapeutică se va desfăşura pe mai multe grade de complexitate, aplicaţia fiind concepută astfel încât copilul să pornească de la abilităţi de interacţiune şi comunicare de bază şi comportamente de autonomie, la scenarii tot mai complexe.

Prin implementarea acestei metode de intervenţie, se reduce gradul de frustrare, teamă şi nesiguranţă, copilul fiind introdus în camera virtuală împreună cu o persoană cunoscută, psihologul. Acesta îl va securiza din punct de vedere emoţional şi îi va transmite mesaje pozitive, de încurajare. Datorită acestei metode revoluţionare, se vor reduce stările negative cu care se confruntă elevul. (sursa și foto: Agenția de presă Plus Communication)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.