”RO-ALERT”: 30 MILIOANE LEI PENTRU SISTEMUL DE AVERTIZARE A POPULAȚIEI ÎN CAZ DE PERICOL

40

Furtuna de la jumătatea lunii septembrie 2017 a luat cu… răcori guvernanții! Așa cum au promis la câteva zile după ce vijelia din vestul țării a luat 8 vieți și a rănit peste 100 de persoane, oficialii de la București au pus deja bazele sistemului de avertizare a populației în situații de urgență. Intitulat ”RO-ALERT”, acesta va fi implementat pe teritoriul României în scopul prevenirii pierderii de vieți omenești ca urmare a fenomenelor meteorologice și hidrologice periculoase, șa cum stabilește o Ordonanță de Urgență adoptată pe 5 octombrie.

Prin Sistemul ”RO-ALERT” vor fi transmise populației mesaje de avertizare în timp real, prin intermediul tehnologiilor moderne din domeniul comunicațiilor și tehnlogiei informațiilor. Sisteme similare și-au dovedit eficiența în SUA, Olanda, Lituania, Franța, Germania și Belgia.

Sistemul ”RO-ALERT” are o serie de avantaje, susțin guvernanții:

– Transmiterea unor mesaje de avertizare adaptate evenimentului iminent prin intermediul rețelelor operatorilor de telefonie mobilă;

– Transmiterea rapidă a mesajelor către toți utilizatorii aflați în arealul amenințat chiar în condiții de congestie a rețelelor operatorilor de telefonie mobilă;

– Afișarea instantanee a mesajelor pe ecranul terminalului mobil fără a fi necesară vreo intervenție a utilizatorului;

– Repetarea ciclică a mesajelor de alertare la intervale de timp configurabile;

– Receptarea mesajelor de avertizare și de către terminalele aflate în roaming;

– Acuratețea mesajelor de avertizare, formulate doar pe baza informațiilor furnizate de surse autorizate.

Sistemul va fi pus în aplicare de către Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale și va fi operat de către structurile operaționale cu funcționare 24/24 ale IGSU și structurilor subordonate acestuia. Ca sistem de backup, Departamentul pentru Situații de Urgență va dispune de un terminal cu aceleași funcționalități.

Secretarul de stat șef al departamentului pentru Situații de urgență al MAI este desemnat responsabil pentru coordonarea tuturor activităților care privesc finanțarea, derularea procedurii de achiziție, livrarea și punerea în funcțiune a Sistemului ”RO-ALERT”.

Achiziția echipamentelor hardware, aplicațiilor software și serviciilor de instalare și punere în funcțiune aferente, necesare pentru implementarea Sistemului ”RO-ALERT” va fi realizată de IGSU în regim de urgență, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă. Pentru realizarea achiziției, Guvernul a alocat 30,4 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, în bugetul MAI, pentru IGSU. Diferența dintre această sumă și valoarea contractului de achiziție publică încheiat în urma procedurii de atribuire se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului până la sfârșitul anului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.