Ruta CFR Târgoviște-Pietroșița, în pericol de a fi închisă?

43

Conducerile județului și a Prefecturii Dâmbovița au avut discuții cu directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes. Întâlnirea, care a avut loc la invitaţia senatorului Adrian Ţuţuianu, a avut ca temă transportul feroviar în comun, pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa. Deputaţii Claudia Gilia, Oana Vlăducă şi Corneliu Ştefan, alături de reprezentanţii primăriilor din zona de nord a judeţului şi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa caută soluţii pentru eficientizarea transportului de călători pe această rută şi, totodată, pentru îmbunătăţirea condiţiilor în care acesta se desfășoară. S-a pus accent asupra importanţei menţinerii acestui segment feroviar atât pentru angajaţii, cât şi pentru elevii care fac naveta pe acest traseu, în condiţiile în care căile rutiere din zonă sunt vizate de proiecte de reabilitare, iar o cale secundară de transport în comun este oricând binevenită.

Circulația feroviară pe ruta Târgoviște – Pucioasa – Fieni – Pietroșița a fost reluată în toamna anului 2015, după o pauză de 3 ani și după demersuri și eforturi susținute ale oficialităților. Deputatul Oana Vlăducă a propus adaptarea orarului de transport în funcție de programul liceelor din Târgoviște, Pucioasa și Fieni, dar şi intensificarea controalelor pe aceste rute vulnerabile, adăugând că cel puțin o mie de copii pot face naveta cu trenul. Totodată, deputatul Corneliu Ştefan a prezentat ca argumente faptul că, odată cu deschiderea fabricii Arctic de la Ulmi, angajații din nordul județului vor face naveta cu trenul, iar în următorii doi ani, cele două fabrici care se vor deschide la Pucioasa și firmele din Parcul Industrial Priboiu vor atrage alți navetiști.

Directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a facut apel la necesitatea creşterii numărului de abonamente în rândul elevilor şi studenţilor navetişti, dar şi al persoanelor care fac naveta în interes de serviciu.

Dacă această situație s-ar întâlni într-o altă țară din Europa, probabil că toți navetiștii locali ar sări să sprijine circulația feroviară ca ruta să nu riște închiderea, mai ales că transportul cu trenul este cel mai ecologic și cel mai ieftin, însă la noi rămâne de văzut ce se va întâmpla.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here