Premieră: Dâmbovița, locul I în țară cu cea mai mare rată de promovare la examenul de definitivare în învățământ

43

Un comunicat de presă al Ministerului Educației arată că peste 5.000 de candidaţi au obţinut definitivarea şi dreptul de practică în învăţământul preuniversitar în sesiunea 2019 (rezultate finale).

Procentul final de promovare la examenul naţional de definitivare în învăţământ (sesiunea 2019), după soluţionarea contestaţiilor, este 77,89% (în creştere cu 2,61%, comparativ cu rezultatele iniţiale: 75,28%). Rata finală de reuşită consemnată în 2018 a fost 79.59%.

Au depus contestaţii 1.079 de candidaţi. Dintre aceştia, 169 au obţinut medii peste 8 în urma soluţionării acestora şi, implicit, statutul de promovat. Astfel, din totalul de 6.485 de candidaţi cu note la proba scrisă (dintre aceştia, 128 de candidaţi au fost notaţi cu 10), 5.051 de candidaţi au reuşit să obţină, în final, medii mai mari sau egale cu 8 şi au promovat examenul.

Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obţină minimum media 8. Aceasta se calculează ca medie ponderată a notelor obţinute la toate probele de examen.

Judeţul cu cea mai mare rată de promovare este Dâmboviţa (87,06%), în timp ce rata de promovare cea mai scăzută s-a înregistrat în judeţul Călăraşi (57,14%). În Capitală, procentul este de 85,96%.

Reamintim că au putut participa la proba scrisă candidaţii care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”, media aritmetică a notelor obţinute la cele două inspecţii la clasă şi la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind de altfel şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, cadrul didactic depăşeşte stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.