Învățământ în pandemie: Ce se spune despre revenirea la trimestre și extinderea duratei cursurilor

61
(foto arhiva)

Pandemia de COVID-19 întoarce structura anului școlar la varianta pe trimestre?!

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că, potrivit structurii anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an în 13 septembrie, însă se va lua în considerare orice soluţie va rezulta în urma consultărilor cu partenerii de dialog, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi şi părinţi.

Printre variantele care se iau în calcul nu sunt excluse nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor şi nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor.

”Dacă şi numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educaţiei (FSLI, Federaţia Spiru Haret, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi) ajung la un consens şi revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educaţiei are deplină disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul şcolar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenţia asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educaţiei va lua în considerare orice soluţie va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi şi părinţi, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor şi nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, a declarat ministrul Educaţiei într-o postare pe Facebook.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

Dar ministrul reiterează: ”În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022 – 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Totodată, Ministerul Educaţiei consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învăţământ, ”mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt”, a mai transmis Sorin Cîmpeanu pe Facebook.